Railway Empire: Xbox En spillanmeldelse

Innholdsfortegnelse:

Railway Empire: Xbox En spillanmeldelse
Railway Empire: Xbox En spillanmeldelse

Anonim

Det er 1830-tallet, og den industrielle revolusjonen er i topp. Verden har inngått en ny epoke med vekst og teknologi med USA helt foran denne bevegelsen. Det er på en så spennende tid at Gaming Minds - Kalypso Medias eget studio - setter dette spillet Railway Empire i.

Kanskje noen gamer som levde gjennom tiden av Railway Tycoon-spillene, vil gjenkjenne denne på første side. Men, i motsetning til de fleste andre i sitt slag, er den ikke bundet til PC-spillverdenen, men også tilgjengelig i din egen spillkonsoll.

Railway Empire Xbox En spillanmeldelse

Vil du kunne tenke på dine rivaler og alltid holde mange skritt foran for å sikre at du er til roret i dette imperiet som ikke bare er kraftig, men drikker penger og potensial? Vel, vi er her for å finne ut.

Historie

Som tidligere nevnt har Kalypso Media sin egen studio Gaming Minds satt denne i hjertet av den industrielle revolusjonen, det vil si Nord-Amerika i 1830-tallet. Og du er en tycoon ute for å etablere et blomstrende jernbane imperium i hele Nord-Amerika.

Arbeidet ditt begynner i 1836, det vil si når det trans-kontinentale jernbanesystemet er i sine siste etapper. Den spenner over den så ufattelig store lengden på Omaha-slettene og fortsetter til Salt Lake City. De første få scenene i spillet er ment å trene og gi deg en grunnleggende ide om hvordan du bygger spor og hvordan du setter signaler. Den første linjen du vil bygge vil spore området mellom Omaha og Norfolk. Det er her Philadelphia kulldrevne motoren - din første og helt egen lokomotivmotor - vil først reise.

gameplay

Spillet er ganske rett frem og kjent hvis du følger Kalypso Medias Tropico spillmodus. Du vil ha med deg en ganske nyttig om enn slags arrogant guide som har en betydelig posisjon i disse tider. De vil ikke bare lede deg gjennom oppdragene, men også gi deg biter av informasjon om liv og tider, deres grunner til å bygge et slikt imperium og hva slags person de er. Med dem ved din side jobber du med å legge ned spor mellom de større og de mindre, gård-lignende byene og landsbyene. Noen av disse vil ta deg alt mellom en halv og en full time. Noen av dem har strenge frister, og du må rush for å fullføre disse oppdragene før de fastsatte datoene.

Når du fullfører oppdrag, vil du flytte fra ett sted til et annet for den kampanjen. En del av det tar deg til New York, andre til Los Angeles eller de østre kysten. Du håndterer flere forskjellige og viktige områder og tidsrammer når du etablerer nettverket av linjer som vil ha en veldig stor rolle å spille i borgerkrigen. Hovedkampanjen skal ta deg om femten faste timer for å komme igjennom fordi det bare er fem oppdrag å fullføre. Men hvis du velger å gå tilbake og spille av deler for å oppnå perfekte poeng, som du ganske mye ikke vil være i stand til å motstå å gjøre, og du må takle høye vanskelighetsnivåer, inkludert ikke å kunne stoppe spillet, legger veldig realistiske spor og bruk av signaler. Du kan selvsagt velge de lettere modiene som tillater motorer å passere rett gjennom hverandre og unngå de vanskelige modusene for nervebryter helt.
Image
Image

Du vil bruke den sirkulære menyen for stort sett alt, ettersom det er knutepunktet til alle spillinnstillingene som lar deg velge ansatte for bedriften og togene dine for å få oppgraderinger og bedre teknologi for byene og motorer.

Men det er ikke at du bare trenger å holde seg til kampanjemodusen under spillingen. Du kan også gå til alternativene Gratis modus, Sandkasse og Scenario, som hver gir deg tilgang til forskjellige sider og typer oppdrag.

Anmeldelse

Før vi leverer en dom, er det første som vi bør nevne om denne typen vanedannende hyllest til Railway Tycoon-spillene, det er den første som tar med slike spill til spillkonsollen. Kanskje det gir en nok grunn til å være takknemlig for, men spillet gir deg ikke i seg selv.

Kanskje en uheldig forsømmelse som du først oppdager om spillet, er mangelen på multiplayer-alternativer. For et spill som dette hvor du bygger imperier, ville det blitt enda morsommere hvis våre rivaler var ekte, puste spillere i stedet for en ganske motbydelig AI som ikke gir noen betydning for reglene du er nødt til å holde fast på. Å snakke om AI, kanskje den største svingningen til noen ansikter i de lange timene av gameplay er hvordan det gjør at det ikke bare er en vanskelig, men smålig konkurrent å konkurrere med. Noen ganger vil du legge merke til at mens togene dine står fast og venter på at de andre togene skal passere, og at noen plasser blir frie, har dine konkurrenters tog en tendens til å bare gå rett gjennom hverandre, slik at togene ikke engang er konkrete. Dette skaper mange vanskeligheter senere som du blir igjen sliter fordi AI bare ikke ser ut til å legge merke til at regler eksisterer. Din motstanders fortjeneste og priser vil treffe en heltid høy på grunn av dette.

Uansett, mens Railway Empire har sine problemer, betyr det ikke at det ikke er et veldig morsomt spill å spille, som det er. Lyden og bildene er ganske anstendig også. Det er interessant hvordan studioet ser ut til å ha satt sammen en hyggelig hyllest til Railway Tycoon-spillestilen uten å bli kjedelig detaljrettet eller kjedelig. Spillet er tilgjengelig på Amazon her.

Anbefalt: