Far Cry 5 Xbox One game review

Innholdsfortegnelse:

Far Cry 5 Xbox One game review
Far Cry 5 Xbox One game review

Anonim

Det er ting de sier om Ubisofts spill, og disse tingene, ikke noe hyggelig, er kanskje det som skaperne tok til hjerte når de jobbet på Far Crys siste og femte kapittel. Folk på internett er hensynsløse når de begynner å ta fra hverandre, og de tok hverandre av Ubisofts store hilsespillserier, ja, inkludert den legendariske serien Assassin's Creed, for å bevise hvor mye hvert kapittel på hvert spill ligner det andre. Ideen om "Ubigame" presenterer et katastrofalt bilde av studioet der de syntes å følge den samme strukturen av endeløse slagsmål og klatretårn og å overta områder. I dag tar vi en titt på Far Cry 5 til Xbox One.

Image
Image

Far Cry 5 Xbox One game review

Til Fry Cry 5, bestemte skaperne seg for å bevise at alle var gale ved å la spillet bryte alle strukturer. Det er nesten som et spill med katt og mus, med musen som det nye spillet og katten de fryktede forbi kapitlene i serien. Unnslipper musen uskadet til slutt? Les videre for å finne ut.

Historie

Spillet fører deg til en helt annen innstilling enn vanlig. Det er ikke flere av de eksotiske stedene som de tidligere spillene foretrukket, men en reise nærmere hjemmet til mange spillere. Spillet ligger i landlige områder i Nord-Vest-Amerika og rett i kjernen av militsen. Denne gangen kjemper du ikke med vanlige vanvittige gooner, heller enn noen veldig rare følgere av en pseudo-kristen kult. De ledes av fire søsken, sjefene hvis du vil. Skurkene selv er veldig flassete og innstillingen er ofte dramatisk. Mens deres ideer kan virke rart for alle, må man si at de har sitt hjerte på rett sted i hele.

Spillet gir deg også et valg. Du kan gå på den ene siden av historien eller bytte mellom sine mange pågående dramatiske historier, noe som gir Far Cry 5 en frihet ingen av sine forgjengere kunne skryte av. Kanskje Joseph Seed kan betegnes som historiens største skurk; hans tre ledsagere skal ikke være tullet med. Faktisk representerer hver av dem en annen region, landskap og storyline. Hver kamp vil lede deg gjennom spennende historiebuer før du slutter i selve katartiske siste kamp.

Det som også er interessant er hvor mye spillets landskap og folk ser ut til å speile dagens Amerika. Det er vendinger og slår på hvert hjørne, og folk du ser rundt kan skjule potensialet til å være en helt eller en dødelig fiende.

Når du dykker dypere inn i spillet, innser du at spillet ikke handler om å drepe og ødelegge ting mens du er på det. Nei, FarCry 5 står for mer, langt mer, selv om det som er, er for deg å oppdage. Men mens forgjengerne ikke kunne skryte av det, gir denne deg en følelse av å være på den gode siden som du hjelper dine kamerater å stige opp mot de villainiske styrker og etablere en skygge av det vanlige liv igjen.

gameplay

Det første som man trenger å kommentere her, er kanskje den organiske naturen til spillspillet. Borte er de dagene da du trengte å klatre høytårn for å skure for oppdrag og å etablere din nøyaktige plassering. Ikke mer er du utdelt en gjøremålsliste full av ting å gjøre. I stedet gjør du ting fordi du naturlig kommer over dem eller et tegn du møter på reisen din, som tildeler deg en oppgave. Mens det fortsatt er noen indikatorer igjen på skjermen, har spillet for det meste gjort unna med de irriterende pilene og kartene som fortsatte å gjøre de tidligere spillene kjedelige og monotone etter et visst punkt. Det, kombinert med det frodige, fantastiske landskapet, vil gjøre for en reise som forgjengerne ikke har forberedt deg på. Hvis du er i ferd med å dykke inn i denne, tenker det bare et annet Far Cry-spill, tenk igjen.

Mens spillet tar det opp i hakk ved å gi oss ikke en, men fire velrundede skurker, vil du også være feil å tro at dette femte tillegget til serien brøt serienes struktur helt. Nei herre. Mange av oppdragene er godt utformet og spiller relativt bra ut, men mye av den organiske og nedslående naturen går tapt mens du stakkes og gjentar bestemte ting igjen og igjen, som å redde kidnappede borgere og rydde veiblokker, og du kan til og med bli rammet av en lastebil-belastning med minner om å spille de eldre spillene i serien.

Men, tilnærmelsesvis, kan det noen ganger bare ikke bli bedre. Far Cry 5 er ingen skytespill som Call of Duty og mangler væskefunksjonen av det samme. Men det byr på variasjon og interesse, med sin svært begrensede ammunisjon, et mangfoldig arsenal og en veldig sosial AI, noe som gjør det til det beste i kampen når det gjelder å kjempe. Stealth-modusen er også utviklet godt, og noen ganger oppmuntret til situasjoner der man ser på kamp vil få deg til å drepe.

Kanskje den delen som har fått mest godkjenning, er hvordan dette kapittelet har behandlet allierte. Du har en rekke alternativer og valg som du aldri hadde blitt presentert med før. Du kan rekruttere vanlige borgere til å kjempe ved siden av deg, og deretter fortsette å låse opp nye evner som de holder nivellering opp. Noen oppdrag vil også gi deg tilgang til krigere som vil tilby din spesielle støtte, slik at du også kan låse opp snipere og få litt luftstøtte også, mens du oppdager hjelpen til hunden, Boomer, som sporer og dreper fiender og fersken, en cougar, hvem kommer med en rekke skjulalternativer.Mens du er i det, kan du også ha det gøy med eventyrene som er tilgjengelige, fra muskelbiler og revolverte og væpnede traktorer til juggernauts med maskinpistoler.

Og så gå inn i de viktigste skurkene og gutten, har de blitt skapt godt. Hver Seeds søsken kommer med sitt eget spesifikke sett av kjennskap og utfordringer, med Josephs stille gåte, Faiths lokke og den direkte angrepet av den brennende John. Disse scenene har noen av de mest brutale torturene og utfordringene som du sannsynligvis kan mage, men spillet gjør en strålende jobb for å lede deg gjennom handlingen.

Kjennelse

Så, hva er dommen? Far Cry 5 unnslippe de skremmende grensene til det gjentatte "Ubigame"? Gjør det mer?

Med sin fantastiske natur og gode kampalternativer og oppdrag, gjør Far Cry 5 et ganske anstendig spill. Skurkene tilbyr også sitt eget utall av utfordringer og kjennskap til spillingen, og den organiske naturen til handlingen gjør at du kan sette pris på dette, enn du ville ha gjort sine forgjengere. Men hype dør ned på steder der du er tvunget til å utføre repeterende handlinger, redde den samme fyren igjen og igjen, og du føler deg fast i samme gamle struktur av de gamle i serien. Så, mens dette spillet vil banke pusten ut av lungene på flere punkter, faller det også også ned i hva det kunne vært hvis det hadde vært mer variasjon i oppdragsdesignet.

Alt i alt er Far Cry 5 et fantastisk tillegg til Far Cry-serien og veldig godt åpent verdensspill. Men grådige som vi er, kan vi ikke hjelpe, men håper på mer, noe som knuser strukturen helt og banker oss av føttene for godt. Far Cry 5 er tilgjengelig på Amazon her.

Anbefalt: