En vei ut: Xbox En spillanmeldelse

Innholdsfortegnelse:

En vei ut: Xbox En spillanmeldelse
En vei ut: Xbox En spillanmeldelse

Anonim

Libanesisk filmmaker ble dristig spillutvikler Josef Fares nyeste skapelse aka En utvei til Xbox One kan kalles mange ting, men forutsigbar er kanskje ikke en av dem. En utvei innebærer 6 timer og 37 kapitles verdi av intens spill med din partner-i-kriminalitet, i spillet og det virkelige liv. Spillet i seg selv kombinerer ekspertise følelser, visuell fortelling og følelsen av å spille flere minispill hele tiden, med fokus på å bygge tillit og forhold mellom de to tegnene Leo og Vincent.

Et Way Out-spill for Xbox One

Sann til navnet, har spillet et vellykket fengselsforbrytelsesforsøk av de to tegnene som er blitt usannsynlige venner. Og det er her du tror det går tom for drivstoff. Den minispillede følelsen mister sin sjarm, og du begynner å finne den forutsigbar og underkokt. Til du skjønner at det ikke er det. Fordi sluttingen er det som gjør de 6 timene til å være absolutte sofa poteter helt verdt det.

Historien om spillet

Historien begynner når nylig møttes Leo møter Vincent ved et fengsel. Leo serverer tid for drap, og Vincent ble arrestert for stor tyveri. De to danner et ubehagelig vennskap når Vincent redder Leo fra thugs som har blitt sendt av Leo's longtime nemesis-Harvey. Når de gjenoppretter, leter Leo Vincents hjelp til å stjele en fil. Vincent oppfyller og, på å gjette at Leo planlegger å bryte ut av fengsel, tilbyr å hjelpe. Den vanlige hodet Leo gjør at Vincent kan delta i sin plan, spesielt når han finner ut at de kjemper mot en felles fiende.

Sammen bryter de ut av fengselet og prøver å holde seg foran politiet mens de prøver å finne Harvey hele tiden. I løpet av denne tiden avslører Leo at Harvey forrådte ham etter en heist og drepte forhandleren de skulle selge en sjelden juvel, Black Orlov, til, og Leo gikk i fengsel for det. Harvey tydeligvis også drept Vincent bror.

Fueled av følelser av hevn, tegnene vei seg til Mexico på jakt etter Harvey. Når de kommer til hans herskapshus, blir de kvitt Harvey sine vakter og deretter Harvey etter at han har gitt opp Black Orlov. Leo og Vincent gjør seg tilbake til USA. Her er flyet omringet av politiet så snart de lander, og Leo finner ut at Vincent er et undercover politietilbud som ønsket å komme til Harvey gjennom Leo fordi broren hans var forhandleren Harvey drept. Som et resultat av denne forræden, kidner Leo Vincent og tar ham bort i en politibil og forsøker deretter å drukne ham. Men Vincent er reddet av hans pilot-venn Emily, som er den samme personen som hadde fløyet dem til Mexico.

De siste øyeblikkene i spillet er kanskje den mest intense og følelsesmessige. De to bestemmer seg for å bekjempe det selv etter at Leo griper Emily's gun. Kampen skader dem begge, og de mister sine våpen. På et tidspunkt oppdager de en av deres våpen som ligger i nærheten, og de prøver begge å gripe det. Tegnet som lykkes skaper den andre, skaper et bittersøt øyeblikk av vennskap og farvel som den fyren som har blitt skutt, puster sin siste.

gameplay

Kanskje den mest spennende delen av spillet er hvor alvorlig det tar sin co-op-funksjon. En vei ut er ikke et co-op bare for det. Hele spillet selv dreier seg om bygningsforholdet mellom frenemiene, Leo og Vincent.

Skaperne tok tydeligvis samarbeidsdelen veldig alvorlig fordi noen av nivåene ikke vil bli løst hvis du ikke handler samtidig med partneren din. For eksempel, under flukten, må en av dere håndtere vaktene mens den andre griper verktøyene. Du og din venn må trykke taster samtidig til tider for å bryte ned dørene og koordinere for å klatre stiger og jage fisk som den andre sprer dem.

Det som også er interessant er at til tross for tilsynelatende forutsigbar i begynnelsen, endres spillet på subtile eller store måter med hvert nytt valg eller karakterendring. Dialogene og nødvendige handlinger endres når du bytter tegn. Tegnets ambisjoner blir også tydeligere da historien / spillet utvikler seg til spillerne begynner å forholde seg.

Anmeldelse

Det er ikke så ofte at du kommer over et spill hvis største styrke er også den verste svakheten. I A Way Outs tilfelle er det samarbeidsstrukturen. Kanskje forutsigbarhet også kunne vært regnet blant sine mange svakheter, men spillet gjør utrolig de mest åpenbare tingene subtile. Det er ikke mer enn en måte å håndtere enhver situasjon, og kameraet vil ofte veilede deg på hvilken vei å gå, men den fantastiske kinematografien gjør selv forutsigbarheten fornøyelig.

Blant sine mange sparingskunst er også den utsøkte kinematografien, med få av de mest minneverdige som er et kontinuerlig skudd av tegnets sykehusflykt og den svingende kamerabevegelsen når et tegn ser ut til vakter som den andre lager sin rømningsrute. Det er også en merkelig tilfredshet som kan hentes fra å bryte ned dørene sammen, dodging vaktene mens de har hverandres ryggen og jakter på fisk, slik at den andre kan spyte den.

I sin co-op split-skjerminnstilling kan spillet betegnes som morsomt, om ikke minneverdig. Samlingen av stadig skiftende spillestiler og scenarier vil holde begge spillerne på tærne i flere tilfeller da de konkurrerer og samarbeider og tar ned hver hindring sammen. En vei ut er tilgjengelig her på Amazon.

Relaterte innlegg:

• Topp 10 RPG eller Rollespill for Xbox One
  • Windows 10 Xbox app: funksjoner og hvordan du bruker